Het leerlab Blended herontwerp heeft als doel een bijdrage te leveren aan toekomstbestendig onderwijs, in de lijn met de Curio onderwijsvisie. Blended leren is daarbij het organiserende concept, dat alle kansen voor leren bij elkaar brengt in een goed doordacht onderwijsontwerp.

Blended leren
Er gaan over blended leren veel verschillende definities de ronde. Om hier duidelijkheid in te scheppen, heeft het Curio leerlab Blended herontwerp op basis van literatuur en gesprekken met docenten een definitie geformuleerd die hier te vinden is.


Het leerlab blended herontwerp heeft haar producten verwerkt in de toolkit Ontwerpreis blended leren. De toolkit maakt onderdeel uit van de HUB lerenbij.curio.nl.

Toolkit ontwerpreis blended leren

 


Blended leren gaat dus over het versterken van je onderwijs door goed na te denken over de beste leerervaring van jouw studenten of leerlingen. Het toepassen van blended leren kan al klein beginnen door afgestemde elementen toe te voegen aan je les. Als je het groter aan wil pakken op module en/ of curriculumniveau dan vraagt dit een nauwe samenwerking met onder andere docenten, ondersteuners en managers. 

Om hierbij te ondersteunen, ontwikkelde het Leerlab Blended Herontwerp de toolkit ‘Ontwerpreis blended leren’. De toolkit die je meeneemt langs alle stappen van het ontwerpen voor blended leren. Van visie tot toetsing, van klaslokaal tot tool, en van motivatie tot werkvormen. Met veel handige tips en voorbeelden, geeft deze toolkit jou een vliegende start bij het creëren van jouw eigen blended onderwijs.

Deelnemers Blendend herontwerp

Judith Aarts
Curio economie en ondernemen
Docent, projectleider succesklas
Mijke van As
Curio zorg en welzijn
Docent en leerlableider
Maartje van Kelle
Curio zorg en welzijn
Docent
Barend Last
Maastricht University
Expert blended herontwerp
Robertine Anssems
Curio
Stafmedewerker Onderwijs en Innovatie
Noud Theuws
Curio prinsentuin van cooth
Docent
Jeroen van der Linden
Curio pomona
Docent
Blended Herontwerp Leerlab