You are here:

Tips of klachten

Curio zet zich in voor haar leerlingen en studenten. Toch gaat er soms iets mis. Er gebeurt iets naars of iets waarvan jij denkt dat het anders kan. Laat dan van je horen.

Klacht over school delen

Als je op school zit bij Curio gelden er regels. Hier moeten leerlingen, studenten, docenten en andere betrokkenen zich aan houden. Als je een klacht hebt, volg dan eerst de volgende stappen:

  • Praat met jouw mentor.
  • Ga naar de leerlingenraad. Studenten in de leerlingenraad willen dat de school doet wat het beste is voor de leerlingen. Dus ook voor jou. Ze praten mee over toetsweken, schoolregels en hoe de school eruit ziet. Ze overleggen een paar keer per jaar met de schooldirecteur.
  • Praat met iemand van het zorgteam om de leerlingbegeleiding.
  • Praat met de vertrouwenspersoon op jouw school.
  • Praat met de directeur.

Een officiële klacht indienen

Je hebt al deze stappen gevolgd. Jouw probleem is nog steeds niet opgelost. Dan kan je een officiële klacht indienen. Bekijk waar je dit kan doen.

  • Leerlingen of ouders met een klacht
    Jij hebt een klacht over een beslissing die op school is gemaakt. Over de begeleiding. Het lesprogramma. Misschien vind je een verandering niet oké. Of gebeurt er juist te weinig. Lees hier de regels over dit soort klachten.
  • Leerlingen met een klacht over onprettig gedrag
    Iemand gedraagt zich onprettig naar jou. Een leraar of andere leerling. Je voelt je er niet fijn bij. Of het kwetst je. Misschien wil je wel een officiële klacht indienen. Want jij moet je wel fijn voelen op je eigen school. Lees hier de regels over dit soort klachten.
  • Leraren met een klacht over onprettig gedrag

    Als leraar heb je soms ook te maken met onprettig gedrag. Je voelt je gekwetst of niet oké met de situatie. Misschien voel je je zelfs wel niet veilig op school. Dan mag je een klacht indienen.

    Klachtenregels voor ongewenste omgangsvorm medewerker
  • Niet op school, wel een klacht

    Je hebt een bedrijf, andere opleiding of bent een buurtbewoner. Jij kan natuurlijk ook een klacht hebben. Over hoe dingen geregeld zijn op onze school. De regels voor dit soort klachten vind je hieronder.

    Klachtenregels voor externe belanghebbenden
  • Wij luisteren naar jouw klacht

    Jouw klachten worden heel serieus genomen. Verschillende mensen houden zich bezig met je klacht. En doen er alles aan om deze op te lossen. Dan kan jij weer met plezier naar school.

    Welke mensen zich bezighouden met je klacht, lees je hier

Mail jouw tip

Soms gaat iets goed, maar kan het ook nog beter. Heb jij een tip voor ons. Stuur die dan ook op.

Zo gedragen wij ons

We proberen jou natuurlijk zo tevreden mogelijk te maken. Zo ontstaan er ook geen klachten. Daarom hanteren we op Curio een integriteitscode. Hier staan afspraken in voor bestuurders, managers en medewerkers van Curio zodat we jou het beste helpen. Wil je weten wat er allemaal instaat?
Lees het hier!