Tips of klachten
Curio zet zich in voor jou. We zien graag tevreden leerlingen en studenten. Wil je aan ons laten weten wat wij goed doen? Laat dan hier een berichtje voor ons achter. Helaas gaat er ook wel eens wat mis. Er gebeurt iets naars of iets waarvan jij denkt dat het anders kan. Praat eerst met je mentor over het probleem. Komen jullie er samen niet uit? Laat dan van je horen.
Student / leerling
Een klacht kun je indienen via het Topdesk selfserviceportaal.
Praten met een vertrouwenspersoon
Op school en thuis moet je je veilig voelen. Soms mislukt dat. Je wordt bijvoorbeeld gepest of gediscrimineerd. Of iemand raakt je aan, terwijl jij dat niet wilt. Wij vinden dit soort vervelende situaties heel erg. En we doen er alles aan om het te laten stoppen. Praat daarom met een vertrouwenspersoon. Hij of zij is er speciaal voor jou. Informeer bij je mentor of bij het Infopunt op jouw schoollocatie wie daar de vertrouwenspersoon is.
De vertrouwenspersoon luistert naar jouw verhaal. Samen zoeken jullie naar een goede oplossing. Misschien kan de vertrouwenspersoon bijvoorbeeld wel praten met de persoon die jou lastig valt. Alleen als jij dat wil natuurlijk. Als er echt geen oplossing is, kun je een officiële klacht indienen.
Ouder / verzorger / extern
Ben je een ouder van een leerling/student, heb je (nog) geen studentnummer of ben je een externe belanghebbenden? Het verschilt per klacht op welke manier die in behandeling wordt genomen en binnen welke termijn je een reactie kunt verwachten. Bekijk hier wat voor soort klachten wij bij Curio kennen en welke procedure daarvoor geldt.
Scroll naar beneden om het klachtenformulier in te vullen.
Vragen?
Als je vragen hebt over het invullen van het klachtenformulier of je hebt andere vragen over je klacht, stuur dan een e-mail naar klacht@curio.nl.