Bij Curio zijn we nieuwsgierig, deskundig en zelfbewust. We blijven onszelf dus ontwikkelen. In 2022 hebben we een stevige slag gemaakt met blended leren, een combinatie van online en offline werkvormen. Zo kunnen we het leren vergemakkelijken en verbeteren. De Covid-19-maatregelen hebben geholpen het blended leren te verbeteren. Zo komt er toch iets goeds uit de crisis.

LLO

Ons onderwijs flexibeler maken is de komende jaren dé belangrijkste opgave voor Curio. In 2022 zijn we daar dan ook serieus aan de slag gegaan om dit in te vullen. Werkgevers en werknemers, maar ook studenten en leerlingen vragen meer flexibel onderwijs. En dus werken we aan het flexibiliseren van ons onderwijs door onze lesprogramma’s in stukjes (modules) te knippen. Nu klinkt knippen als een makkelijk opgave, in de praktijk betekent het dat we het onderwijs helemaal opnieuw ontwerpen. De modules maken ook het versnellen, vertragen, verdiepen of verbreden voor leerlingen en studenten makkelijker. Werknemers in bedrijven en maatschappelijke organisaties kunnen straks nog gemakkelijker een losse module volgen in plaats van een hele opleiding.

Curio biedt onderwijs voor iedereen tussen de 10 en 67 jaar. Leven Lang Ontwikkelen heeft in 2022 een stevige plek gekregen binnen Curio. We hebben een gloednieuw team: Arbeidsmarkt en relaties. Dat verkent de markt en maakt overal bekend dat Curio er ook is voor korte trainingen en certificering. Voor een Leven Lang Ontwikkelen gaan we modules aanbieden in een Curio-brede digitale onderwijscatalogus.

Wil je je verdiepen in het uitgebreide jaarverslag 2022?

Jaarverslag 2022