Curio is een onderwijsinstelling die wendbaar en toekomstgericht wil werken. We nemen onze stakeholders mee in 'vooruit kijken' en 'kennis delen'.

Daarom organiseerden we een mini-hackathon op 16 juni, 23 juni en 7 juli. Hierin stond de toekomst van het beroepsonderwijs in 2050 voor regio West-Brabant centraal. Een grote diversiteit aan stakeholders had zich spontaan aangemeld. We bespraken de drie thema’s: technologie, duurzaamheid en grenzeloos onderwijs. De sessies werden georganiseerd door het Curio leerlab toekomstproef onderwijs, naar aanleiding van een vraag van de raad van bestuur.

Wat leveren deze sessies op?

We daagden stakeholders uit aan de hand van verschillende denkoefeningen. We wilden een sfeer creëren waarin iedereen vanuit zijn eigen perspectief bijdraagt aan het beeld van de toekomst. Om die reden vonden we het belangrijk om in de sessie tijd te besteden aan teambuilding en veiligheid. De inzichten helpen om een koers te bepalen voor de toekomst van het onderwijs. Dit verankeren we in het instellingsplan. Met een blik op 2050 is Curio voorbereid op de toekomst van het onderwijs.

Ben je benieuwd hoe de hackaton eruit zag? Bekijk hier het filmpje. 

Maar lees vooral ook de bevindingen van de organisatoren in dit interview.