Leerlab: formatief handelen

Formatief handelen gaat over het evalueren van het leren. Waar sta je en hoe kom je verder? Het geeft een breder beeld van een leerling of student en vindt in vele vormen plaats. Het leerlab formatief handelen onderzoekt en experimenteert hoe we op een andere manier naar de voortgang kunnen kijken.

Bekijk de verschillende tools voor teams en docenten om met formatief handelen aan de slag te gaan.

Training formatief handelen


Twee jaar lang zijn we in het Leerlab aan de slag gegaan met de didactiek formatief handelen. Wat is het eigenlijk precies? In hoeverre hebben docenten en studenten/leerlingen hier iets aan? Welke misvattingen bestaan er? 

Met een koffer vol kennis rondom formatief handelen en een hoop tools die je kunt gebruiken in de les, zijn we met een clubje aan de slag gegaan om een training te ontwerpen voor iedereen die er een begin mee wil maken. Niks geen tijdrovend moeilijk gedoe en helemaal geen cijfers mee geven. Want dat mag gewoon nog hoor! Ben je nieuwsgierig geworden? Klik dan op onderstaande links voor meer informatie:


Heb je interesse in het volgen van een training? Stuur dan een mail naar: formatiefhandelen@curio.nl

Deelnemers formatief handelen

Lonnie Boeren
Curio zorg en welzijn
Docent sport en bewegen
Femke van Dijck
Curio de rotonde
Docent en leerjaarcoördinator
Carolien van Geertsom
Hogeschool Rotterdam
Trainer en programmaleider post-hbo opleidingstrajecten
Arina t Jong
Curio VGG
Docent economie en expert examinering
Connie Konings
Curio zorg en welzijn
Teamvoorzitter, docent en onderwijsontwikkelaar
Hanneke Maes
Curio economie en ondernemen
Stafmedewerker onderwijs en innovatie
Jasmijn Maes
Curio effent
Docent
Marjolein Seghers
Curio de rotonde
Vakdocent maatschappijleer, mentor, vakgroepvoorzitter en toetscoördinator
Petra van de Ven
Curio zorg en welzijn
Leerlableider en onderwijsmanager
Formatief Handelen Deelnemers