Goed voor jezelf zorgen, zeker nu!

Velen van ons werken vanuit huis, hebben weinig beweging en de verleiding om de koelkast of keukenkast open te trekken voor wat lekkers is groot. In deze onwerkelijke en zware tijd is het nog belangrijker om te zorgen voor goede voeding en voldoende beweging. Dit om je weerstand te verhogen. Daarom deze keer wat tips om goed voor onszelf maar ook voor anderen te zorgen op afstand, dat dan weer wel.

  • Eet en drink gezond en gevarieerd.
  • Zit af en toe in het zonnetje voor de aanmaak van vitamine D.
  • Blijf bewegen, loop dagelijks een rondje in je buurt.
  • Ben jij een echte bingewatchersta dan iedere 3 kwartier op en doe een korte work-out om te voorkomen dat je spieren verslappen. 
  • Wees sociaal en check je omgeving d.m.v. bellen of facetimen etc.
  • Gun je hoofd af en toe rust, alle bordjes in de lucht houden is nu echter pittig en vermoeiend. 
  • Denk op het gebied van voeding aan de volgende FOODSWAPS:
    • Vervang je rijst eens door bloemkoolrijst in je nasi of risotto.
    • Neem p.v.chips een handje ongebrande en ongezouten noten. 
    • Vervang je pizzabodem voor een groentebodem van bijvoorbeeld courgetteplakjes.
    • Vervang je witte wrapdoor een blad stevige sla of een volkoren wrap.
    • Vervang je frisdrank door smaakjeswater.
    • Vervang mayonaise door een gepureerde avocado als basis voor sausjes.
    • Shop lokaal om de boeren te helpen bijvoorbeeld d.m.v. boodschappenboxen.
    • Ga uit eten thuis met maaltijden van de horeca, zo verwen je jezelf en help je de horeca.

Kortom kleine aanpassingen met een groot effect.