You are here:

Spoedcursus: Werken in de bediening

Start jij binnenkort met een bijbaan in de horeca? Of zou je graag in de horeca willen werken? Wil jij het gasten naar de zin maken? Dan kunnen wij jou helpen met een spoedcursus gastvrijheid. Zo ga je goed voorbereid van start.

Meer informatie over de spoedcursus Werken in de Bediening

Data: Data in overleg
Wie: Studenten met een bijbaan in de horeca en werkzoekenden met ervaring in de horeca
Locatie: Curio, Markendaalseweg 35 in Breda
Door: Team Hospitality Curio, hotelschool Breda
Kosten: € 595,-
Duur: Het is een 2 daagse training die start om 15.00 uur en eindigt om 21.00 uur. 


Om ervoor te zorgen dat jij jouw gasten een gezellige beleving gaat bezorgen, dompelen wij jou onder in deze 2-daagse training bij de hotelschool van Curio in hartje Breda.

Jij gaat de belangrijkste vaardigheden leren om met vertrouwen te kunnen gaan werken in het restaurant of op het terras.

Inhoud

De volgende onderwerpen komen aan de orde tijdens de training:

  • Als medewerker bediening/ café-bar houd je je bezig met het verlenen van service aan gasten. Je luistert naar de wensen van een gast en neemt tegelijkertijd veel verschillende bestellingen op. Het kenmerkende van dit beroep is de dienstverlening: de gast vraagt en jij reageert hierop. Je speelt – binnen de mogelijkheden van het bedrijf waar je werkt - in op de verwachtingen en beleving van de gast.
  • Je draagt als medewerker bediening/ café-bar zorg voor het bedrijfsklaar maken van het bedrijf. Daarnaast neem je bestellingen op, maak je bepaalde bestellingen zelf klaar en serveer je deze uit. Je voert als Medewerker bediening/ café-bar ook beheersmatige werkzaamheden uit, zoals het helpen bij ontvangst en opslag van geleverde goederen, het verrichten van schoonmaakwerkzaamheden en het opmaken van de kassa.

De 2 daagse training wordt volledig praktisch aangeboden in beide restaurants van Curio Hotelschool Breda.

Na de afloop van de training beschikt de deelnemer over de volgende vaardigheden:

  • kan reserveringen aannemen (telefonisch)
  • kan gasten op de juiste manier ontvangen
  • verwijst gasten naar tafel en neemt de bestelling op
  • kan bestelde dranken/gerechten/hapjes ophalen
  • serveert de bestelling bij de gasten
  • ruimt de tafel(s) af, als de gasten vertrekken
  • zorgt voor een goede sfeer en onderhoud deze
  • rekent de bestelling(en) af en neemt afscheid
  • voert voorbereidende werkzaamheden uit
  • kan tafels en stoelen goed zetten (terras)
  • kan tafels schoonmaken en voorzien van de vaste attributen
  • kan afrondende en schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren
  • controleert de voorraad en onderneemt actie
  • ontvangt en controleert de bestelling
  • pakt de bestelling uit en slaat deze op

Resultaat

Na afronding van de cursus ontvangen deelnemers, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een Bewijs van Deelname van Curio.

Wilt u een maatwerk cursus? Wij brengen graag een offerte voor u uit, gericht op de wensen en bijzonderheden van uw organisatie.